La Superintendencia de Bancos atiende y evalúa las solicitudes y/o gestiones que, como cliente o usuario del sistema financiero supervisado, usted presente contra alguna de las entidades supervisadas por la SIB. Consulte el directorio de entidades supervisadas en este enlace.
Cuando esté inconforme con algún producto o servicio prestado por alguna de las entidades sujetas a la vigilancia e inspección de la Superintendencia de Bancos: bancos, sociedades financieras, almacenes generales de depósito, compañías aseguradoras, casas de cambio, y de empresas que forman parte de grupos financieros: entidades fuera de plaza o entidades off-shore, casas de bolsa, empresas emisoras y/o administradoras de tarjetas de crédito, empresas de arrendamiento financiero y de factoraje y otras que califique la Junta Monetaria.
Así también, cuando la entidad supervisada no atienda oportunamente su gestión o estima que la respuesta dada por la entidad supervisada no se ajusta a lo convenido en su contrato de servicios o a las disposiciones legales aplicables.
Ri Superintendencia de Bancos krilo xuquje’ kupaj rij ri uchakuxik, rumal chi uwinaqil on kojol rech ri ucholajil ri pwaqil solim, we kajach jun jastaq man kqaj ta chi awach chi kij ri wokaj solim rumal SIB. Chatzukuj pa ri ucholajil ri wokaj e solitalik pa we okib’al ri.
Are taq man kqaj ta chi awach jun jastaq on ri apatanixik kub’an jun wokaj solim rumal ri Superintendencia de Bancos: jacha’ ta ne’ ri jalajoj taq wokaj ri kechakun pa uwi’ qajom pwaq rachi’l ri wokaj e k’o pa nik’aj chik tinamit on wokaj rech Off-shore, jalajoj taq wokaj rech q’inomal, rech jachib’al on patanelab’ rech uwujil k’asaj, wokaj rech qajom ja xuquje’ k’ayij wujil tojonik on nik’aj chik ri xpaj rij kumal ri K’amal taq b’e rech pwaqil.
Xuquje’, are taq ri wokaj e solim man kkipatanij ta ri kajawatajik on ri b’ixikil kya’ chech winaq krilo che man junam ta ruk’ ri k’o pa uwujil chak on jalajoj taq taqanik ri tajin kekoj chanim.
Para presentar una inconformidad o gestión relacionada con un producto o servicio prestado por una entidad supervisada, por favor, redacte un documento que contenga la información siguiente:
We ri winaq kuta uch’o’jixik on uchakuxik jun jastaq wachinem on patanijem ya’om rumal jun wokaj solim, chb’an toq’ob’ qas utz utz’ib’axik ri wujil, are taq wa’ kb’e chi upam:
Su gestión se trasladará a la entidad supervisada para que su caso se analice y brinde la explicación en relación con lo que usted manifiesta en su escrito. Cuando la Superintendencia de Bancos reciba la respuesta de la entidad, se le informará a través de un oficio el resultado de su solicitud.
Si usted desea no continuar con el trámite de su gestión, si la entidad rectificara la situación que usted reportó, o si su caso se lleva ante los tribunales competentes, deberá informar esto por escrito a la Superintendencia de Bancos.
Ri awuj ktaq ub’i pa ri wokaj solim rech ri k’ulmatajem rech qas ksolix rij xuquje’ kq’alajisaxik ronojel ri kata utzijol chi kech pa ri wujil. Are taq ri Wokaj Nik’onib’al rech Pwaqilal kkik’ulaj ri b’ixikil, ktaq ub’ixik chi awech ruk’ jun wujil jawi kya’ wi ub’ixik ronojel.
We man kawaj ta chik kataqej ri tajin kato rech uchakuxik rij, we ri wokaj kusuk’umaj ri k’ulmatajem ri xach’a’ojij, on we ktaq pa q’atb’al tzij ri awujil, rajawaxik wa’ kajach pa jun tz’ib’atal wuj chi uwach ri Superintendencia de Bancos.