GESTIONES RELACIONADAS CON ENTIDADES SUPERVISADAS

 

La Superintendencia de Bancos atiende y evalúa las solicitudes y/o gestiones que, como cliente o usuario del sistema financiero supervisado, usted presente contra alguna de las entidades supervisadas por la SIB.  Consulte el directorio de entidades supervisadas en este enlace.

 

¿Cuándo acudir ante la SIB?

Cuando esté inconforme con algún producto o servicio prestado por alguna de las entidades sujetas a la vigilancia e inspección de la Superintendencia de Bancos: bancos, sociedades financieras, almacenes generales de depósito, compañías aseguradoras, casas de cambio, y de empresas que forman parte de grupos financieros: entidades fuera de plaza o entidades off-shore, casas de bolsa, empresas emisoras y/o administradoras de tarjetas de crédito, empresas de arrendamiento financiero y de factoraje y otras que califique la Junta Monetaria.

 

Así también, cuando la entidad supervisada no atienda oportunamente su gestión o estima que la respuesta dada por la entidad supervisada no se ajusta a lo convenido en su contrato de servicios o a las disposiciones legales aplicables.

 

La SIB no podrá atender su solicitud o gestión en los casos siguientes:

  • Cuando su inconformidad no tiene relación con los productos o servicios que prestan las entidades supervisadas. Consulte el directorio de entidades supervisadas en este enlace.  
     
  • Cuando el asunto reviste características de litigioso conforme lo dispuesto en los artículos 19 de la Ley de Supervisión Financiera, 35 de la Ley de la Actividad Aseguradora y 105 de la Ley de Bancos y Grupos Financieros.

UCHAKUXIK TAQ RI JALOM PWAQ PA WOKAJ E SOLIM

 

 
Ri Superintendencia de Bancos krilo xuquje’ kupaj rij ri uchakuxik, rumal chi uwinaqil on kojol rech ri ucholajil ri pwaqil solim, we kajach jun jastaq man kqaj ta chi awach chi kij ri wokaj solim rumal SIB. Chatzukuj pa ri ucholajil ri wokaj e solitalik pa we okib’al ri.  
 

 

¿Jampa’ kinsolij ri wokaj SIB?

Are taq man kqaj ta chi awach jun jastaq on ri apatanixik kub’an jun wokaj solim rumal ri Superintendencia de Bancos: jacha’ ta ne’ ri jalajoj taq wokaj ri kechakun pa uwi’ qajom pwaq rachi’l ri wokaj e k’o pa nik’aj chik tinamit on wokaj rech Off-shore, jalajoj taq wokaj rech q’inomal, rech jachib’al on patanelab’ rech uwujil k’asaj, wokaj rech qajom ja xuquje’ k’ayij wujil tojonik on nik’aj chik ri xpaj rij kumal ri K’amal taq b’e rech pwaqil.  
  
 

 

Xuquje’, are taq ri wokaj e solim man kkipatanij ta ri kajawatajik on ri b’ixikil kya’ chech winaq krilo che man junam ta ruk’ ri k’o pa uwujil chak on jalajoj taq taqanik ri tajin kekoj chanim.  
 

 

Ri SIB man kril ta ri atz’onoj on uchakuxik we jalajoj taq ub’e’al ri’:

  • We tajin kach’a’ojij jun jastaq ri man k’o ta ub’e’al ruk’ we chak kkib’an ri wokaj e solim. Chasolij ri uwujil pa we okib’al ri’. 
      
     
  • Are taq kilik we k’o jastaq man saqil ta rij, pacha’ ri q’atatal pa ri q’ataj 19 rech ri Taqanik rech Solinem Pwaqil, q’ataj 35 rech ri Chak Chajinel xuquje’ ri q’ataj 105 rech ri Taqanik kech Wokaj Nik’onib’al rech Pwaqilal.

 

GUÍA PARA TRAMITAR UNA GESTIÓN

 

Para presentar una inconformidad o gestión relacionada con un producto o servicio prestado por una entidad supervisada, por favor, redacte un documento que contenga la información siguiente:

 

  • Nombres y apellidos completos  
     
  • Número de DPI, dirección física, número telefónico y dirección de correo electrónico 
     
  • Explique su caso claramente y realice su solicitud de forma puntual  
     
  • Firme el documento 
     
  • Adjunte copia de su DPI. Si actúa como representante legal, adjunte copia del documento que le acredita como representante de personas jurídicas o mandatario, debidamente inscrito en los registros correspondientes. Adjunte documentación de respaldo de su caso si lo considera necesario.  
     
  • Guarde todo lo anterior en un archivo en formato .pdf y envíelo al correo [email protected]  
     
  • Si se necesitara más información sobre su caso, se le contactará para requerirla.  Si usted no envía la información solicitada, su gestión será archivada hasta que cumpla con el envío de lo requerido.

 

UB’E’AL UCHAKUXIK RIJ RI WUJ

 

We ri winaq kuta uch’o’jixik on uchakuxik jun jastaq wachinem on patanijem ya’om rumal jun wokaj solim, chb’an toq’ob’ qas utz utz’ib’axik ri wujil, are taq wa’ kb’e chi upam:

 

  • Tz’aqat ri b’i’aj xuquje’ ukab’ b’i’aj  
     
  • Rajilab’al uwujil uk’aslemal DPI, rajilab’al ri ja, rajilab’al sik’inib’al xuquje’ taqoqxa’nib’al.  
     
  • Chatzijob’ej ri ak’ulmatajem xuquje’ chata ri qas rajawaxik kata’o.  
      
     
  • Chajuch’u le awuj.  
     
  • Chaya ub’i jun uwachib’al DPI ruk’. We xa at k’amal b’e chi uwach ri q’atb’al tzij, chaya ub’i jun uwachib’al ri wujil chi kuk’ut ri aweqele’n on at taqanel tzij, rajawaxik at tz’ib’atal jawi kuta wi ri wuj. We kawaj chaya ub’i ri ak’ulmam ruk’ ri awuj.  
       
     
  • Chak’olo ronojel we xya’taj ub’ixik xa pa jun awach wuj pdf xuquje’ chataqa pa [email protected]  
     
  • We kajawataj nik’aj chik no’jib’al pa uwi’ ri k’ulmatajem, katsik’ixik rech keya’ kan chi awech. We man kajach ta ri kta’ chi awech, ri awuj kk’ol kanoq k’ate kchakux chik are taq kopan ri awuj pa kiq’ab’ ri wokaj.

 

PLANTILLA PARA GESTIÓN

 

¿Cuál es el proceso que sigue mi gestión cuando la envío?

 

Su gestión se trasladará a la entidad supervisada para que su caso se analice y brinde la explicación en relación con lo que usted manifiesta en su escrito. Cuando la Superintendencia de Bancos reciba la respuesta de la entidad, se le informará a través de un oficio el resultado de su solicitud.

 

Si usted desea no continuar con el trámite de su gestión, si la entidad rectificara la situación que usted reportó, o si su caso se lleva ante los tribunales competentes, deberá informar esto por escrito a la Superintendencia de Bancos.  

WUJIL K’UTUB’AL RECH UCHAKUXIK

 

¿Jawi taq kq’ax wi ri nutz’onoj are taq kintaq ub’ik?

 

Ri awuj ktaq ub’i pa ri wokaj solim rech ri k’ulmatajem rech qas ksolix rij xuquje’ kq’alajisaxik ronojel ri kata utzijol chi kech pa ri wujil. Are taq ri Wokaj Nik’onib’al rech Pwaqilal kkik’ulaj ri b’ixikil, ktaq ub’ixik chi awech ruk’ jun wujil jawi kya’ wi ub’ixik ronojel.  
 

 

We man kawaj ta chik kataqej ri tajin kato rech uchakuxik rij, we ri wokaj kusuk’umaj ri k’ulmatajem ri xach’a’ojij, on we ktaq pa q’atb’al tzij ri awujil, rajawaxik wa’ kajach pa jun tz’ib’atal wuj chi uwach ri Superintendencia de Bancos.

Superintendencia de Bancos de Guatemala
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